BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink

# Home
# Referinte
# Download
# Link-uri
# Contact
NEONIUM: C++ [ opened source minds ]

.referinte.principiul-programarii-structurate [ materie scolara-liceu ]

-

Programarea structurata a aparut la inceputul anilor '70 si este un concept cu o importanta fundamentala in scrierea algoritmilor. Conform programarii structurate, un algoritm poate fi scris folosind:

  * structura liniara;
  * structura alternativa;
  * structura repetitiva.

OBS! Din programarea structurata s-a eliminat folosirea structurii de salt.

Prin structura se intelege o anumita forma de imbinare a operatiilor cu care se lucreaza algoritm Programarea structurata prezinta urmatoarele avantaje:

  * o mare usurinta a algoritmilor;
  * o data scris, un algoritm se intelege mult mai usor. 

Structuri de baza:

  * liniara;
  * alternativa;
  * repetitiva.

Orice operatie considerata in ansamblul ei constituie o structura liniara.

Structura liniara



 a, b, c
 M1= Ma dintre a si b
 M2= Ma dintre b si c
 intreg a, b, c;
 real M1, M2;
 inceput
 citeste a, b, c;
 M1<--(a+b)/2;
 M2<--(b+c)/2;
 scrie M1,M2;
 sfarsit

Structura alternativa

Daca S1 si S2 sunt doua structuri si E este o conditie atunci:

 daca E atunci S1
    altfel S2
   sfarsit_daca.

Mecanismul de executare este:

  * se evalueaza conditia E;
  * daca aceasta este indeplinita se executa S1 altfel se executa S2

Exemplu

Sa se scrie un algoritm care citeste un nurmar natural. Daca acesta citeste 0, se vor citi doua numere intregi a si b si se vor tipari suma lor, altfel se vor citi doua numere reale x si y si se vor tipari suma lor.

         intreg comanda a, b, S1;
         real x, y, S2;
         daca comanda=0 atunci
         	S1<--a+b;
 		scrie "a+b+ este ",S1;
	 	altfel
		S2<--x+y;
		scrie "x+y este ",S2;
	 	sfarsit_daca;
	 sfarsit.

Structura repetitiva

Se foloseste in situatiile in care este nevoie sa se execute o actiune sau o secventa de actiune in mod repetat. Exista de doua tipuri:

1.structura repetitiva cu numar cunoscut de pasi
este o structura in care o actiune sau o secventa de actiune este executa de un numar cunoscut de ori; intervin urmatoarele variabile:
  * un contor ce indica numarul pasului ce se executa
  * numarul de pasi retine valoarea maxima pe care o poate lua contorul
     FORMA: pentru contor <-- vi;uf[,pas] executa
			actiune;
		      sfarsit_pentru;	

Exemplu

                intreg contor;
 		inceput
		pentru contor <--1,100 executa
		scrie contor;
		sfarsit_pentru;
		sfarsit.

2.structura repetitiva cu numar necunscut de pasi
se evalueaza o conditie cu expresie logica, iar daca conditia este indeplinita se executa o actiune sau o secventa de actiune si se reia, altfel se trece mai departe; exista de doua tipuri, in functie de momentul in care se face evaluarea conditiei:
  
  a.  structura repetitiva cu conditie anterioara
            se evalueaza o conditie iar daca aceasta conditie este adevarata se executa actiunea, altfel se trece mai departe.
           FORMA:  cat_timp conditie executa
                 	actiune
		sfarsit_cat_timp;

Exemplu

     		intreg i;
		inceput
		cat_timp i<--100 executa
		scrie i;
		i<--i+1;
		sfarsit_cat_timp;
  b.  structura repetitiva cu conditie posterioara
            se executa o actiune sau o secventa de actriune apoi se evalueaza conditia iar daca aceasta este indeplinita se repeta, 
altfel se trece mai departe. FORMA: repeta actiune pana_cand conditie;

Exemplu

     		intreg i;
		inceput
		i<--1;
		repeta;
		scrie i;
		i<--i+1;
		pana_cand i=101;
		sfarsit.









© Neonium 2005|Donici Iulian